Låt dig inspireras
Nu när vi öppnat tävlingen för 2025 vill vi ge dig inspiration till att skicka in era kommunikationsinsatser som gett effekt. Vi har pratat med några av förra årets 100-wattsvinnarna för att höra vad vinsten betytt för dem, varför de tävlade och bett dem ge några råd till dig som funderar på att tävla.
En intervju med Lisa Gustavsson, Projektledare kommunikation på Majblommans Riksförbund, som tillsammans med Forsman & Bodenfors som byrå, står bakom det vinnande konceptet ”Niobladsblomman”.
En intervju med Jeanette Ytterman, Client Director på Nord DDB Stockholm, byrån som står bakom Willys vinnande koncept ”Äh nu tar vi helg”.
En intervju med Linus Blom, Head of Brand Strategy & Creative på MAX Burgers som belönades med 200W i tävlingen 2024.
En intervju med Mathias Björkheim, senior copywriter på BBDO Nordics, byrån som tillsammans med E.ON belönades med 100W 2024.
En intervju med Stina Hansson, planner på Åkestam Holst NoA, byrån bakom Scanias vinnande koncept ”New Energy”.som vann 100W 2024.
100-wattaren 2025 har tio tävlingskategorier. Ett bidrag kan tävla i flera kategorier. Se och läs mer om alla kategorier.

100-wattsgalan i Stadshuset – en galakväll där 2025 års nominerade och vinnare hyllas – en kväll fylld av inspiration och glädje där vi firade kommunikation som gett effekt.
Behöver du komma i kontakt med oss?