Sveriges Annonsörer har arrangerat 100-wattaren sedan 1990 för att belöna kommunikation som fungerar, det vill säga marknadsföring och kommunikation som gett bevisad effekt. Ett av de viktigaste momenten i tävlingen är själva juryarbetet, där kunniga, erfarna branschpersoner, fördelade i 7 jurygrupper, diskuterar och röstar fram de bästa bidragen.
I år samlades jurygrupperna under ett par dagar i november för att tillsammans utse årets vinnande bidrag.
Vi passade på att prata lite med tre av årets juryordförande.
Intervju med Cecilia Forsberg, Director of Marketing & Brands, Telia, Halebop & Fello
Intervju med Johan Fernstedt, Chief Sales Marketing Officer på Unionen
Intervju med Nils Persson, Chief Marketing Officer på Visit Sweden

100-wattsgalan i Stadshuset – en galakväll där 2025 års nominerade och vinnare hyllas – en kväll fylld av inspiration och glädje där vi firade kommunikation som gett effekt.
Behöver du komma i kontakt med oss?