Historik 2023 – 1990
-
100-wattaren 2019 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2018 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2017 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2016 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2015 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2014 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2013 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2012 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2011 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2010 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2009 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2008 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2007 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2006 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2005 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2004 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2003 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2002 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2001 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 2000 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1999 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1998 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1997 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1996 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1995 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1994 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1993 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1992 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1991 Läs mer om tävlingen
-
100-wattaren 1990 Läs mer om tävlingen
Hög stämning och fantastisk galafest i Blå hallen i Stockholms stadshus när vi hyllade kommunikation som gett effekt. Kristian Luuk och Daniel Hallberg ledde kvällen med engagemang och härlig humor. Daniel råkade till och med bli dubbelbokad och ledde parallellt 15-wattaren. Isaac & The Soul Company underhöll med härlig livemusik. Årets prisutdelning bestod av tio kategorier: Konsument, Företag, Strategisk Design, Employer Branding & Rekrytering, Samhälle & Opinion, Ideellt & Välgörenhet, Långsiktigt, Framsiktigt, Internationellt och 100-fattaren.
Årets vinnare var Lantmännen, Husqvarna, Vinge Advokatbyrå, Ronald McDonald Barnfond, Min Stora Dag, Barncancerfonden, Pressbyrån & Mustschkampen, Malmö stad, Peab, If Skadeförsäkringar, Vattenfall, SAS, Mojang Studios, Kungliga Dramatiska Teatern, Pharbio, McDonald’s, Live Nation & Luger, Elkjøp, SSAB, Xledger, Sandvik Group, Löfbergs, SBAB och PostNord.
Läs mer om tävlingenDet blev en fantastisk galafest i Blå hallen i Stockholms stadshus, stämningen var hög när vi skulle hylla kommunikation som gett effekt. Gry Forssell ledde kvällen med omtänksamhet och inspiration, hon kände sig hemma på trappan efter härliga minnen från galan 2021. För underhållningen stod begåvade Molly Hammar, hennes framförande av Ingen rör mig som du nästan lyfte taket i Blå hallen och fick varma ovationer från gästerna. Årets prisutdelning bestod av tio kategorier: Konsument, Företag, Strategisk Design, Employer Branding & Rekrytering, Samhälle & Opinion, Ideellt & Välgörenhet, Långsiktigt, Framsiktigt, Internationellt och 100-fattaren.
Årets vinnare var Barncancerfonden, Majblomman, Ronald McDonald Barnfond, Djurskyddet Sverige, SVT, Försvarsmakten, Polestar, Lyko, Vattenfall, Yipin, The Absolut Company, Ellen, Region Gotland, McDonald’s, Suicide Zero, Mentimeter, IKEA B2B, Sweco, IKEA, Qamcom, Max Burgers, Lidl, Lantmännen och Returpack/Pantamera,
Efter pandemin var vi nu tillbaka i Blå hallen i Stockholms stadshus med en fullspäckad gala. För andra året i rad var Gry Forssell galans konferencier och nu fick hon stå i trappan i Stadshuset och träffa alla gäster live. För underhållningen stod DJ Ferronato och Nova Becc. Det var en härlig stämning och hela branschen var glad över att vara tillsammans igen och fira kommunikation som gett effekt. Årets prisutdelning bestod av nio kategorier: Konsument, Företag, Strategisk Design, Employer Branding & Rekrytering, Samhälle & Opinion, Ideellt & Välgörenhet, Långsiktigt, Framsiktigt och Internationellt.
Årets vinnare var Telia, Tre, Skandia, PostNord, Mathem, Stockholms Handelskammare, Göteborg Filmfestival, McDonald’s, Försvarsmakten, Situation Sthlm, Qamcon Research and Technology, Talita, Suicide Zero, SBAB, Göteborgs Stadsmission, Cancerfonden, Jula och Vattenfall.
Under pandemiåret 2020 blev det ingen galakväll i Stockholm stadshus, istället livesändes galan via TV4Play från en tv-studio hos 100-wattarens huvudpartner TV4. Det blev en annorlunda och lyckad livesändning med underbart engagemang från partners, nominerade, vinnare och tittare under ett annorlunda år. Konferencier/programledare var Gry Forssell och musikunderhållningen stod Studio Barnhus för.
Årets tävling kallades för ”nya 100-wattaren” eftersom alla tävlande använde ett nytt tävlingsformulär speciellt framtaget för att bättre kunna lyfta fram bidragens effekt. Med ett mer standardiserat formulär blir det lättare att på riktigt och ur forskningssynpunkt dra slutsatser och se vad som verkligen skapar kommunikation som ger effekt.
Årets vinnare var Bregott, Ramboll, AFRY, Mentimeter, Froosh, Apotek Hjärtat, RFSU, Pressbyrån, McDonald’s, Joico, Vattenfall, Burger King, Klarna, Barncancerfonden, Suicide Zero, Tradera, Volkswagen, Fonus och KPA Pension.
Nyhet för 2020 var 100-tyckaren, i samarbete med Kantar Sifo, där svenska folket bestämmer vinnarna. Årets vinnare i 100-tyckaren blev ICA (spontan erinran) och Systembolaget (hjälpt erinran).