Årets jury.
Varje år letar vi efter nya och kunniga jurymedlemmar och du har möjlighet
att nominera dig själv eller en kollega. I samband med årets tävlingsöppning
den 15 augusti presenterar vi årets jury, så håll utkik här.
Jury
100-wattaren är tävlingen som sedan 1990 belönat kommunikation som gjort skillnad. Juryns uppgift är att granska hur väl bidragen lyckats uppnå sina mål och även se till den kreativa höjden. Juryn utgörs av annonsörer samt representanter från kommunikationsbyråer, mediebyråer och undersökningsföretag.
Vi är stolta och glada över att så många duktiga och erfarna tar sig tid att sitta i juryn för 100-wattaren. Tävlingen är unik i sitt slag då den både ser till kreativitet och bevisad effekt.
Förra årets jury
Konsument 2018
Johan Åhlén, Brand Director, Scandic (ordförande)/Emelie Gessner, Marknadschef, Byggmax/Olivia Enquist, Marketing Director, Coca-Cola/Linda Tylestedt, Marketing Manager, Electrolux/Johan Östlund, Group CEO, McCann/André Hindersson, CEO & Founder, Silver/Maja Bredberg, PR Strateg, Forsman & Bodenfors/Christina Kopp Ovrén, Account Director, MediaCom/Daniel Eriksson, VD, AdOn/Cecilia Perlind, Head of Brand & Communications, Kantar Sifo.
Företag 2018
Christine Platon, Marknadschef, Universal Sony Pictures Home Entertainment Nordic AB (ordförande)/Hanna Riberdahl, Marknadsdirektör, K-rauta/Johan Mångsén, Brand Manager, Saab AB/Linda Wetterborg, Marknadschef, Telenor/Niklas Gustafsson, Creative Director, Hilanders/Carl-Fredrik af Sandeberg, Founder & CEO, Bold/Emma Nilsson, General Manager & Brand Strategist, Graal/Cecilia Taipale, Head of Digital, Carat/Peter Arnesson, Grundare, Bizkit Havas/Kostas Fotinopoulos, Account Manager, Ipsos
Långsiktigt 2018
Karl-Oskar Tjernström, Marketing Director, Samsung (ordförande)/Pelle Lundh, Varumärkesstrateg, Skandia/Thomas Kusoffsky, CEO, Smarteyes/Karin Rosell, Head of Brand & Marketing, Eon/Joakim Landin, Group CEO, Garbergs/Lotta Onajin, VD, Edelman Deportivo/Kajsa Öijerholm, CEO, RBK/Dan Lindgren, Nordic Content/Creative Lead, Group M Nordic/Anne Mogensen Voss, Head of audience Insight, DDS Dentsu Data Services/Peter Rosin, Senior Consultant, Demoskop
Ideellt 2018
Diana Amini, Global Manager, H&M Foundation (ordförande)/Johan Fernstedt, CMO, Unionen/Hanna Lidén, Marknadschef, Läkare Utan Gränser/Louise Karlander, Marknadschef, Plan International/Jenny Kaiser, Business Director & Client Lead, Åkestam Holst/Lotta Cabrera Persson, Projektledare, FREDAG/Christoffer Dymling, Copywriter & Creative Director, KING/Ida Hellström, Digital Account Manager, Starcom/Fredrik Eriksson, Managing Director, OMD/Fredrik Kinge, CEO and Partner, ECI media management
Internationellt 2018
Tobias Karlsson, Marknadschef, Max Hamburgare (ordförande)/Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör, Lidl/Linda Felicetti, Nordic Media Manager, Lantmännen Cerealia/Johanna Andrén, vice Marknadschef IKEA Sverige, IKEA/Nick Christiansen, Copywriter, NORD DDB/Alexander Elers, AD, M&C Saatchi/Jörgen Berglund, AD, Volt/Alexandra Nyholm, COO and Client Service Director, PHD Media/Emma Thorp, CEO, Scream/Karin Nelsson, Partner, Inizio
Årets Nytänk 2018
Sofia Brandberg, Marknadschef, Delicato (ordförande)/Karin Hellgren, Chef extern kommunikation, SBAB/Mikaela Kaplan, Senior Brand Manager Identity & Design, ICA/Catarina Arvén, Head of E-commerce, Thomas Cook/Ving/Mattias Andersson, Partner, House of Friends/Tobias Franzén, CEO, The Amazing Society/Lamin Sonko, Client Director, Jung Relations/Urban Hilding, CEO, IUM/Daniel Montell, Head of Digital Strategy & Planning, Tre Kronor Media/Gun Pettersson, Konsultchef/Seniorkonsult, Novus